Osm důvodů, proč nehubnete

Napsal Táňa (») v sobotu 20. 1. v kategorii Zajímavosti, přečteno: 132×
Zaujalo mě : eetgo.cz = eet zdarma a online561e0690020b7d6e2badf8cb5d5f3887_2.jpg

Důvod číslo jedna? Čtete OnaDnes :-) Co jiného, že? OnaDnes.cz a její každoroční hubnoucí seriál je stálicí českého internetu – nikomu nevadí, že je vše každoročně jako přes kopírák. Nicméně prosím, tento seriál opravdu ne, ne a ještě jednou ne. Tak špatně poskládané jídelníčky se vidí vážně málokdy – a věřte, že dokud budete snídat vločky s mlékem a večeřet čočkovou polévku, dobrých výsledků se nedočkáte..

2. Jste pořád na sociálních sítích

Ano, přesně tak! A to hned z několika důvodů: jednak tu ztrácíte cenný čas, který byste mohli věnovat sami sobě – třeba tím, že byste si šli zaběhat. Druhak tu k vám neustále proudí další a další „zaručené“ informace o správné výživě a hubnutí - ve výsledku jste pak tak zahlcení a zmatení, že raději neděláte vůbec nic nebo děláte všechno špatně. A třetí důvod? Sociální sítě zobrazují krásný idylický život, zdůrazňují požitky a zamlčují všední věci - neustálé listování facebooky a instagramy vás tak může dovést k dojmu, že život je jeden mejdan plný chlastu, naparáděných dortů a opulentních večeří. Kdo by řešil dietu?! To je ale iluze! Vy ovšem z prohlížení fotek a videí jídel a receptů ovšem dostanete šílený hlad a chuť se přejídat, případně péct jeden „zdravý dort“ a „fitness koláč“ za druhým :-)

Diet-oriskove-maslo_3

3. Čtete, klikáte, plánujete.. ale ve finále nic neděláte :)

Ano, tento bod krásně navazuje na ten předchozí :) Je hezké, že Vám nechybí motivace a odhodlání do toho jít, že si hledáte na webu „zdravé a fitness recepty“, případně „parťačky na cvičení a běh“, že se zajímáte o zdravé suroviny a klikáte na každý článek, který se o zdraví a hubnutí jenom zmíní. Nechybí za vámi ale skutečné činy :D? Kolikrát jste byli běhat ve srovnání s tím, kolikrát jste pronesli – „letos začnu víc běhat“? Kolik dnů v kuse jste byli bez sladkostí a pečiva, ve srovnání s tím, kolik článků jste si o tom přečetli? Kolikrát jste si večer zacvičili ve srovnání s tím, kolik jste pročetli diskuzí o tom, kdy a jak při cvičení spalovat tuk :)? Klikáním na články ještě nikdo nezhubnul. Proč si třeba teď hned nezacvičíte aspoň dvacet minut? Myslíte si, že u Vás přistane Superman a unese vás :)?Cviceni_5

4. Jste netrpěliví

Řeknete si po prvních třech dnech all inclusive dovolené „No sakra, už tři dny se tu přežírám, proč na mě ty hory zmrzlin, zákusků a hranolek pořád nejsou vidět?“ Asi ne, že :)? Jak je tedy možné, že u hubnutí čekáte zázraky do pár dnů? V opačném směru to jde mnohem hůře – a pokud jste se vykrmovali roky, počítejte minimálně s měsícem, než se začne vůbec něco ve vašem těle dít, a dále s několika měsíci, po kterých bude možné mluvit o jakési „změně“. Ano, takhle to je! Bez lží, fotošopů, třicetidenních výzev a jiných nesmyslů :-) Všechno si musíte poctivě odmakat!

5. Chybí vám znalosti

Ano, píšu tady o měsíci nutném ke změně – za předpokladu, že děláte všechno správně. Pokud děláte všechno špatně.. no, pak jste vlastně pořád na začátku :) Pokud se ve výživě absolutně neorientujete, pletete dohromady soju a šmakouna, bílkoviny a sacharidy, paleo, bezlepkovou a raw dietu, pak se nemůžete divit, že pořád přešlapujete na místě. Stejně tak pokud nemáte žádné povědomí o živinách v jídle, nechápete glykemický index a jogurt považujete za zdroj bílkovin, těžko můžete chtít nějaké reálné výsledky. Věřte nebo ne, ale takových lidí je dneska spousta – paradoxně právě v této době informační přehlcenosti, o které píšu výše :)

6. Jíte samé náhražky místo skutečného jídla

22141123-1612001902192046-6230748542979498536-n_4

Dieta.. Hrozné slovo, že? Člověk si představí vařené kuře bez soli a hned má zkažený den. Proto je třeba každou dietu zahájit nejlépe tím, že si napečete zdravé sladkosti a lívance, nakoupíte semínkový chleba a light limonády, případně veganské párky a raw tyčinky. To je přeci dieta sama, ne? Alespoň to tak prezentují dnešní poradci – tedy spíše rádoby poradci :-) Říct někomu, že nejkvalitnější a nejlepší pro tělo je opravdu vařené hovězí s kapustou, se dneska už jednoduše nenosí – zato dieta ve stylu proteinového dortu prostě prodává. Kdybyste té kapustě dali šanci a nechali své chuťové buňky očistit, možná byste přišli na to, že ona chutná opravdu skvěle. Pokud však své „hubnutí“ povedete jen ve stylu náhražek, umělých sladidel a jídla, které se tváří jako něco, co není, stanou se s jistotou dvě věci. První -  chutě budete mít zdegenerované ještě víc. A druhá? No nezhubnete :D

 7. Jíte pořád

Dříve se říkalo – chceš zhubnout? Tak nežer! Dnes se hlásá opak – ale to je také špatně! Hláška, že ke štíhlosti se musíte projíst, má sice něco do sebe, pokud však budete permanentně nacpaní „zdravým jídlem“, tělo pak nemá nikdy pauzu na to, aby vůbec zpracovalo živiny a mohlo mu dojít, že má hubnout :-) Nechte občas probíhat trávení v klidu a necpěte se pořád nějakými svačinkami :-)

Hostina_5

8. Kopírujete ostatní

Ať chceme nebo ne, každý z nás je částečně obrazem lidí, s kterými se nějakým způsobem stýká. Kopírování ostatních tak může mít hodně podob – ať už se přejídáte větrníky spolu s vaší od přírody hubenou kamarádkou (když může ona, můžu já taky) nebo naopak chodíte na obří „all you can eat“ akce s vašimi obtloustlými známými, pro které je zdravá strava sprosté slovo anebo pijete pouze ovocné džusy s vaším veganstvím posedlým přítelem – nikde není psáno, že to, co funguje ostatním, bude fungovat vám. A i když budete do puntíku dodržovat jídelníček z časopisu, případně podle nějaké celebrity, nemusíte dosáhnout stejných výsledků. Tělo není stroj! Respektive je – ale co kus, to originál :)

 Skinny-fat_4

 

A jak z toho všeho ven? Kontaktujte mě na ta.lisk@centrum.cz a ráda Vám pomůžu!

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.

Komentáře tohoto článku jsou moderovány. Váš příspěvek se zobrazí až po schválení autorem článku.

Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel šest a jedna