Jak se naučit intuitivnímu stravování?

Napsal Táňa (») v sobotu 30. 7. v kategorii Zajímavosti, přečteno: 62×
img-20220723-wa0011-1.jpg

A co mám jíst na dovolené, když tam máme polopenze?“ „V restauraci si rýži nedám – vždyť nevím, kolik váží!“ „Zítra je grilovačka, tak tam asi radši nic jíst nebudu.“ Ano, tak přesně takhle to NEMÁ VYPADAT :D

Čím víc se pohybuji v hubnoucí komunitě a bublině, tím víc poznávám, že pro dost lidí jídlo JE skutečně problém – především pro ty, kteří byli nějakou dobu závislí na „krabičkové dietě“, případně jsou otrokem tabulek a nějakých předepsaných programů. Takoví lidé mají naučené nějaké své kombinace a postupy, ale seberte jim jejich kalkulačky a režim a jsou v koncích. Upřímně tohle absolutně nechápu – než abych si dala jiné jídlo, než mám v tabulce, tak si radši nedám nic? Neochutnám zmrzlinu, na kterou mám strašnou chuť, protože se mi to zrovna „nehodí do maker“? Dala bych si rizoto, ale dám si kuřecí salát, protože to bude určitě dietnější? Kde je radost z jídla, kde je nějaká flexibilita?Img-20190824-190437

Jídlo je přirozená součást života – kromě toho taky zábava a společenská událost. Osobně se na každou návštěvu restaurace hrozně těším (to, že to jídlo pak někdy za moc nestojí, je druhá věc) a na dovolené si ho vyloženě užívám a ochutnávám vše, co mi přijde pod ruku. Bylo období, kdy jsem si také jídlo neuměla užít – a paradoxně to bylo to období, kdy jsem byla tlustá :D07-05-10-05-slovensko-tatry-028_2

Tehdy bylo prostě všechno nebo nic – buď hladovka o salátu nebo spousta sladkostí a „dobrého jídla“, přičemž za kulinářský vrchol jsem považovala rohlík s taveňákem a smažený sýr s hranolkama. Ovšem jak dlouho se dá vydržet „dieta“, při které nesmíte jíst skoro nic nebo musíte vyloučit to či ono? To se pak vážně málokde najíte. Jaké je tedy řešení?

Jmenuje se jednoduše – intuitivní stravování: Jíst vše, na co máte chuť a dosyta, jednou víc, jednou míň, pokaždé tak abyste byli spokojení. Dát si hamburger a mléčný shake na McDonaldu, když na něj máte chuť, stejně přirozeně, jako si dát mrkvový salát, když máte chuť na ten. Jednou sníst na návštěvě tříchodový oběd, jindy s klidem zákusek odmítnout, protože Vás neláká a nemáte potřebu se přejídat – Vaše tělo má všeho dost a momentálně si o něj neříká. Img-20210905-191845 To ovšem neznamená se podjídat a hladovět – proto než k takovému stylu stravování dojdete, musíte mít poměrně dobrý přehled o tom, co potraviny obsahují a jak se chovají, co způsobuje hlad nebo chutě na to či ono, jaký příjem je pro Vás ideální a tak podobně. A právě to Vás naučí moje kniha Závislá na čokoládě.Zavisla-na-sladkostech_32

V první části najdete vysvětlení například toho, jak funguje inzulin, proč jste závislí na sladkostech a proč je fajn sledovat i glykemický index. Mimo jiné je toto téma důležité i pro všechny ženy s hormonálními problémy – polycystické vaječníky, endometrióza, neplodnost - právě pro ně je kniha z velké části určena a právě ony by si na výživu měly dávat speciálně pozor.

V další části si osvojíte některá důležitá pravidla, naučíte se, jak nakupovat a jak si správně kombinovat potraviny. No a v poslední části Vás čekají skvělé, jednoduché a chutné recepty, které zvládne opravdu každý, a navíc jsou z běžných a snadno dostupných surovin – nikoho fakt nehodlám nutit shánět nevyslovitelné ingredience, divotvorné doplňky stravy nebo zázračné koktejly. Recepty se navíc budou hodit i tomu, kdo nepotřebuje nijak upravit váhu, jen prostě hledá novou inspiraci – v knize totiž najdete jak ten úplně nejzákladnější recept na vývar, tak třeba pohankové housky nebo čokoládové brownies. Za recepty ručím osobně, prošly schválením mnoha strávníků – to co neprošlo, v knize nenajdete :) Tak co říkáte, že je tato kniha určená přesně pro Vás?Dsc-0042

 Objednávejte ZDE - ke každé knize máte ořechové máslo Nutspread zdarma!

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.

Komentáře tohoto článku jsou moderovány. Váš příspěvek se zobrazí až po schválení autorem článku.

Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel šest a pět